Δευτέρα 19 Φεβρουαρίου 2018

Μαγικός ΛΑΎΚΟΣ


Καλημέρα είμαι ακόμα εκεί, και όταν λέω εκει, εννοώ στο χωριό Λαύκος, όπου άφησα το μυαλό μου και ένα κομμάτι της καρδιάς μου.  
Με κέρδισαν πολλά πράγματα.

Σε πρώτη φάση οι άνθρωποι του, που μεταξύ μας, πολλές φορές είναι η αιτία για να χαρακτηρίσουμε έναν τόπο αφιλόξενο ή το αντίθετο.

Το δεύτερο ήταν ο υπέροχος ξενώνας fyloma, που αν και μακριά από το σπίτι μου, ένιωσα αμέσως ότι είμαι σε αυτό.

Το τρίτο είναι το τοπίο, το ίδιο το χωριό, που ευθείς αμέσως θα σου παρουσιάσω.Είσαι έτοιμος;



Σε υψόμετρο 310 μέτρων βρίσκεται ένα μοναδικό σε αρχιτεκτονική χωριό με πλακόστρωτα καλντερίμια, με μία υπέροχη πλατεία αφιερωμένη εκκλησία της Παναγίας, αφιερωμένη στο Γενέσιο της Θεοτόκου όπου γιορτάζει στις 8 Σεπτεμβρίου.Το όνομα του χωριού προέρχεται από το Γλαύκος όπου σημαίνει καθαρός, αλλά και φωτεινός.
Η απόσταση του χωριού από την πόλη του Βόλου είναι 54χμ μέσα από μία υπέροχη διαδρομή.Η ιστορία θέλει το χωριό να δημιουργήθηκε στα τέλη του 15ου αιώνα, όπου εμφανίστηκαν οι πρώτοι κάτοικοι του χωριού.


Ανάμεσα στον κόσμο που έχει ζήσει στην ευρύτερη περιοχή  αλλά και στον Λαύκο είναι ο Παπαδιαμάντης, αλλά και ο Βάρναλης, όταν ήταν λυκειάρχης στην Αργαλαστή ένα χωριό πολύ κοντινό στον Λαύκο. 

Τρία είναι τα μουσεία που έχει την ευκαιρία ο επισκέπτης να επισκεφθεί.

Πρώτο και καλύτερο το λαογραφικό μουσείο.

Στο λαογραφικό μουσείο του χωριού θα δεις όμορφες φωτογραφίες από περασμένες εποχές, έναν αργαλειό αλλά και αντικείμενα παλιάς εποχής.


Εδώ επίσης θέλω να σταθώ στο μουσείο που Ιδρύθηκε το 2005 προς τιμήν του εικαστικού Αθανάσιου Φάμπα με το όνομα Φάμπειο Μουσείο.Πίνακες ζωγραφικής αλλά και γλυπτά βρίσκονται στον χώρο μέσα αλλά και έξω από αυτόν.

Και φυσικά το μουσείο Ραδιοφώνου που  μπορεί να μην κατάφερα να το επισκεφθώ αυτήν την φορά, αλλά της επόμενη δεν θα μου την γλυτώσει.


Ακριβώς απέναντι πάνω στην πλατεία, και περνώντας ανάμεσα από πλατάνια, βρίσκεται και ένα από τα παλαιότερα καφενεία της Ελλάδας με ημερομηνία γέννησης το 1785, το καφενείο του Εμμανουήλ Φορλίδα.Ένας πανέμορφος χώρος όπου οι άντρες του χωριού δίνουν το καθημερινό τους ραντεβού για παρέα, για τάβλι, και για να συζητήσουν ότι τους απασχολεί.

Τον πρώτο άνθρωπο που γνώρισα πέρα από την Ανθή την υπεύθυνη του ξενώνα fyloma όπου θα με φιλοξενούσε τις επόμενες δύο ημέρες, ήταν ο  Μιχάλης ο πρόεδρος του χωριού.Ένας νέος άνθρωπος με στόχους για την προώθηση του χωριού του, με αγάπη για τον τόπο του, αλλά και με την διάθεση να μου μιλήσει για όλα αυτά που αγαπά εκείνος στο χωριό του.Περάσαμε αρκετές ώρες παρέα, γελάσαμε, μιλήσαμε για τις ζωές μας, τα όνειρα μας και τους στόχους μας και γίναμε μία παρέα, ενώ εντύπωση μου έκανε η Μάγδα, η φοβερή μαγείρισσα που έκανε την πρώτη μου ημέρα υπέροχη καθώς έφερνε στο τραπέζι ότι καλύτερο είχε για να με καλωσορίσει στο χωριό.Επίσης ως γνήσια μαγείρισσα λατρεύει τις ποδιές μαγειρικής, όπως αγαπώ εγώ την φωτογραφική μου μηχανή.Το πόσο πολύ τις αγαπάει θα το καταλάβεις κοιτώντας τον τοίχο του μαγαζιού της.Ποδιές από όλο τον κόσμο δείχνουν στον επισκέπτη την αγάπη της για την μαγειρική,και την αγάπη του κόσμου για την μαγειρική της.


Θα περιμένεις τώρα να σου μιλήσω για την Ανθή.Φυσικά και δεν θα σου μιλήσω τώρα για αυτό το κορίτσι.Το επόμενο μου post θα είναι γεμάτο από εκείνη καθώς είναι η ψυχή του Ξενώνα fyloma.

Τι κρίμα ήρθε η ώρα να σε αποχαιρετήσω, Καθαρά Δευτέρα σήμερα και ένας μεγάλος χαρταετός με περιμένει για την πτήση ή την πτώση σου.Σε αφήνω όμως με αυτό το μικρό κείμενο για αυτό το σπουδαίο χωριό, για να το διαβάσεις ξανά και ξανά μέχρι να νιώσεις λίγο από αυτό που έζησα.


Δεν ξέρω αν κατάφερα να γνωρίσω όλο το χωριό, να περπατήσω κάθε καλντερίμι, να φωτογραφίσω κάθε όμορφο σημείο που μπορεί να κρύβεται στην επόμενη στροφή. Αυτό που κατάφερα, μα βασικά αυτό που κατάφερε το χωριό αυτό για εμένα, είναι να με κάνει να θέλω να επιστρέψω ξανά, σε έναν τόπο όπου η βασική ομορφιά του βρίσκεται στα μάτια των άνθρωπον του.

•Όλες οι βασικές πληροφορίες για του πώς να πάς, που να φας, και που να μείνεις θα βρίσκονται στο επόμενο post που θα είναι αφιερωμένο στο ξενώνα fyloma, που ήταν και η βάση μου τις ημέρες που έμεινα στο χωριό.
•θέλω να ευχαριστήσω τον Πρόεδρο του χωριού Κυριο Μιχάλη Γρηγορίου για όλα όσα έκανε, το lafkos.gr, την Κυρια Ανθούλα Ευαγγελίδη, και όλους όσους γνώρισα, και έκαναν την επίσκεψη μου αυτή μοναδική.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου